Ο manager μου κι εγώ (I): οδηγός συμβίωσης και επιβίωσης
- Monday, 29 October 2012
- Posted by: Δήμητρα Καρατώλου
- Category: Blog
Ο manager μου κι εγώ (I): οδηγός συμβίωσης και επιβίωσης
Από τα πιο συχνά θέματα που τίθενται προς συζήτηση στο πλαίσιο του executive coaching. Θυμάμαι έναν πελάτη που έλεγε πως φαντασιωνόταν να καιροφυλακτεί μέσα σε θάμνους, κρατώντας σφεντόνα, τον προϊστάμενό του να φύγει από το γραφείο. Άλλη περίπτωση που προϊστάμενος και εργαζόμενος ανταγωνίζονταν στα καψώνια ο ένας στον άλλον.
Πρόκληση η συμβίωση γενικώς, πρόκληση και ειδικώς, όταν η σχέση με το μάνατζέρ μας δεν είναι η καλύτερη δυνατή. Η αιτία; Χωρίς να προσπερνάμε τις πολιτικές ισορροπίες και τα «παιχνίδια» εντός γραφείου, που όσο υπάρχουν άνθρωποι θα υπάρχουν, συνήθως οι δυσκολίες οφείλονται στη διαφορετικότητα. Τα αποτελέσματα όμως επιτυγχάνονται μέσα από τους ανθρώπους. Άρα είναι σημαντικό να θεωρήσουμε μέρος της περιγραφής της θέσης εργασίας μας και την επικοινωνία – σχέση με τον προϊστάμενό μας. Πρέπει να πετύχει, για το καλό όλων μας!
Η βελτίωση αυτής της σχέσης είναι σίγουρα εφικτή σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό, θέλει όμως συνεχή προσπάθεια. Ας εστιάζουμε ως κίνητρο στα πολλαπλά οφέλη που φέρνει μαζί της, όπως την επαγγελματική και προσωπική εξέλιξη, την κοινωνική δικτύωση, την ψυχική ηρεμία, την εργασιακή ικανοποίηση.
Ο manager μου κι εγώ (I): οδηγός συμβίωσης και επιβίωσης
Όλα, όπως έχω ξαναγράψει, ξεκινούν με αφετηρία την παρατήρηση. Ας ξεκινήσουμε λοιπόν με ένα SWOT Analysis (Strengths-Weaknesses-Opportunities-Threats) του δικού μας χαρακτήρα και του χαρακτήρα του προϊσταμένου μας και μετά ας το επεξεργαστούμε περαιτέρω. Σε ποια σημεία ταιριάζουμε; Πάντοτε υπάρχουν και κοινά χαρακτηριστικά. Εξαιτίας ποιων διαφορών ή και κοινών σημείων συγκρουόμαστε; Ως αποτέλεσμα της προσωπικότητας του καθενός πώς δουλεύει εκείνος, πώς δουλεύουμε εμείς;
Χρήσιμη είναι και η παρατήρηση και καταγραφή των προσδοκιών αμφότερων πλευρών. Σε ποιους τομείς δίνει ο προϊστάμενός μας προτεραιότητα, τι εκτιμά περισσότερο, τι δεν θεωρεί σημαντικό; Με βάση ποιες αξίες κινείται; Ποιοι είναι οι στόχοι και οι φιλοδοξίες του;
Τις ίδιες ερωτήσεις είναι απαραίτητο να απαντήσουμε και εμείς, αναλύοντας επίσης τι περιμένουμε από τον προϊστάμενό μας, τι μας δίνει, τι λείπει. Ας δώσουμε έμφαση στις βασικές ανάγκες που θέλουμε να μας καλύπτει και ας φροντίσουμε για τις υπόλοιπες με άλλους τρόπους ή σε άλλους τομείς της ζωής μας. Κατά βάση όλοι μας έχουμε ανάγκη από ενέργειες που μας εξασφαλίζουν chips (costs, help, innovation, prestige, safety). Περισσότερα στο επόμενο άρθρο μας.blog